dimecres, 30 d’abril del 2025

El Prat en Dansa reuneix 275 infants en la seva primera trobada

 El 30 d'abril de 2025, l'endemà del dia de la dansa, s'ha celebrat la primera trobada del projecte El Prat en Dansa, el projecte que ha portat a diferents escoles i instituts del Prat de Llobregat els balls tradicionals propis d'aquesta població recuperats per la Colla Dansaire del Prat Picacrestes.


La música en directe ha anat a càrrec de la Laia Glück a la gralla i el Martí Fleta a la percussió. La presentació de l'acte l'ha fet l'Aida Cortès de Picacrestes.



Hi han participat 11 classes de les escoles Mare de Déu del Carme, Joan Maragall, del Parc, Josep Tarradellas i Pepa Colomer, on les mestres han treballat les danses amb l'alumnat participant. Al voltant de 275 nois i noies han entrat a plaça a ritme de galop, i després han ballat diferents balls pratencs: els de carnaval El Carnestoltes i el Ball de la Creu; el ball de bastons La Somosara i per finalitzar el Patatuf del Baix Llobregat que han dansat fent una gran rotllana totes les classes juntes.


En acabar la ballada la tinenta d'alcaldia de l'Àrea d'Educació, Cultura i Comunitat Anna Martín ha fet entrega dels recordatoris pera les diferents escoles participants.


El projecte El Prat en Dansa va ser guardonat amb el Premi Joan Burés i Vidal, en l'apartat de projecte pedagògic, en la gala del passat 26 d'abril. El premi el convoca l'Esbart Dansaire Som Riu d'Or amb el suport de l'Agrupament d'Esbarts Dansaires i l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages.





dilluns, 24 de febrer del 2025

1 de març: Cercavila de danses tradicionals de Carnaval amb la Colla Picacrestes


El proper dissabte 1 de març realitzarem la cercavila dels balls tradicionals de Carnestoltes del Prat. La Colla Dansaire Picacrestes la va restaurar l'any 2011, després que no es feia des de l'any 1902.  Aquest ball és anterior a mitjans del s. XIX.

Sortirem a les 11h de la Plaça de la Vila, i ballarem davant dels diferents comerços col·laboradors.

Convidem a tothom a participar del Carnestoltes més tradicional del Prat, venint a la cercavila amb o sense disfressa, i participant de la dansa o tocant algun instrument.

El recorregut serà el següent:  Plaça de la Vila, Frederic Soler, Pau Casals i Jaume Casanovas. 

El Carnestoltes del Prat és la dansa que es ballava en cercavila per les masies i cases del Prat fent capta de menjar, beure i diners fins a mitjans del sXIX, i del 1900 al 1903 la va recuperar la Colla Els Bajarts. 108 anys més tard, el 2011, la Colla Dansaire Picacrestes va tornar a treure la cercavila pels carrers de la nostra ciutat.

El Ball de la Creu, documentat al Costumari de Joan Amades, es ballava en finalitzar la capta de Carnestoltes al voltant de la creu de terme ja desapareguda, i la Colla Picacrestes el va reconstruir l'any 2015. 

diumenge, 19 de gener del 2025

La Canalla Picacrestes al Pla del Penedès el 19 de gener

 

Les dansaires Arlet Pugès, Marta Ribas, Laia Climent, Arlet Pretel i Jana Pozo amb les Mestres Aida Cortès, Clàudia Ribas i Agnès Trullenque.

El 19 de gener la Canalla de Picacrestes ha participat a la ballada de la Roda Catalonia al Pla del Penedès, coincidint amb la Festa de Sant Sebastià.

Vam ballar a la Plaça de l'Ajuntament amb l'amfitriona Agrupació Cultural i Dansaire del Pla del Penedès, Som Riu d'Or de Sant Fruitós del Bages, Esbart Dansaire de Rubí i Esbart Català de Dansaires de Barcelona.

La ballada va estar molt ben organitzada i la fam gaudir mol!

Ball de Cascavells de Cardona

Amb tos els grups participants.

El Carnestoltes del Prat de Llobregat.